Gratulerer med dagen Bestefar

For 84 år siden i dag, ble en fantastisk mann født. 

Jeg har aldri vært veldig god med bursdager og slikt, og jeg husker sjeldent å gratulere familiemedlemmer med dagen med mindre de er på Facebook, eller mamma gir meg en liten påminnelse om at i dag er bursdagen til den og den personen.

Men denne bursdagen husker jeg. Mye på grunn av at han nylig gikk bort. Det er nok sikkert derfor det også føles litt ekstra tungt å vite at bestefar aldri rakk å leve til sin bursdag nummer 84.

Jeg ser han fortsatt for meg der jeg så han sist. Og jeg skulle så ønske at jeg hadde gitt han en siste klem før jeg dro…

Dagene etter at jeg kom tilbake til Southampton fra juleferien hjemme i Hammerfest har gått litt opp og ned i berg- og dalbaner. Jeg har vært litt glad, litt trist, litt sint og innimellom alt på en gang. Jeg sliter med skolearbeidet, og motivasjonen er kanskje ikke helt på topp.

Jeg gjorde det ikke så bra som jeg skulle ønske før jul, og det er ikke så veldig mye jeg kan gjøre med det nå, men likevel preger dette humøret mitt noe fryktelig. Jeg føler liksom ikke at jeg har viljen til å fortsette, hvorfor prøve når det aldri blir godt nok uansett liksom?

My grandfather would have been 84 years old today. I normally don’t remember birthdays, but seeing as he recently passed away, today is kind of a hard day. I can still see him sitting where I last saw him, and I really wish I would have given him that last hug to show him that I love him.

The days since I got back to Southampton has been like a roller coaster. I’ve been happy, sad, angry, and sometimes all the above at once. I am struggling with my schoolwork, and my motivation is probably not as high as it should be. I did not do as well as I wish I could have done before Christmas, and that is setting a damper to my mood. I feel like I don’t have the willpower to continue. Why try when it’s never going to be good enough anyway? 

2 thoughts on “Gratulerer med dagen Bestefar

  1. Gratulerer med dagen til bestefaren din som ikke er mere…. Skjønner godt at du har tunge dager, men du skal se at du kommer til å komme styrket ut av det til slutt! SÅ stå på, og gjør bestefaren din stolt av deg med å klare skolen! (Hørte du mammaen i meg være streng nå? ;)) Og du den der med graviditetstesten… den var jo bare moro ;)) Du ville nok fått både kloke og vakre barn! Må bare le litt til her :)

    Klem fra Desirée

Legg igjen en kommentar

