Goodbye 2011

Jeg føler en form for oppsummering av året som har gått er på sin plass. Dere kan forresten trykke på de forskjellige månedene for å gå tilbake i arkivet.

I Januar hadde jeg mine ord på trykk for aller første gang. Jeg intervjuet også min aller første kjendis, og jeg lærte enormt mye om det å være journalist. 

I februar viste jeg dere rundt på soverommet mitt i Bergen, som jeg forresten savner veldig. Arbeidsoppholdet i Byavisen ble avsluttet, og jeg spilte en god dose innebandy. 

Jeg var på min første pressekonferanse i mars, jeg hadde 30-dagers-utfordring på bloggen, og jeg hadde min første spørsmålsrunde. Jeg var også på Vinterlyd og fikk se blant andre A1 og Sirius, jeg laget en liste over menn jeg synes er kjekke(den listen kan nok bli enda lengere!), og jeg arrangerte min første konkurranse på bloggen.

I april ga jeg dere et lite innblikk i sminkesamlingen min, og jeg dro med Tonje til Sotra for å tilbringe deler av påsken sammen med familien hennes.

I mai begynte skolearbeidet å hope seg opp, og det ble i stor grad prioritert. Jeg så Erik og Kriss for første gang i mitt liv, og det ga definitivt mersmak. Jeg feiret 17 mai med mange fine mennesker, og macen min druknet i alkohol.

Haugen med skolearbeid var ikke mindre i juni. I tillegg skulle rommet mitt pakkes ned, og snuten skulle vendes hjemover. Et stort kapittel i livet mitt ble avsluttet, og jeg savnet Bergen og alle de fine menneskene der med en gang jeg gikk ombord i flyet på Flesland.

Jeg startet med lavkarbo i juli, og klarte meg egentlig ganske godt. Jeg tjente penger, gikk turer, og tilbragte en god del tid sammen med en av de søteste hundene jeg vet om. Juli var også måneden hvor hele Norge ble rystet grundig. Men selv om 22 juli medførte stor sorg, så ble også Norge et enda finere land å bo i.

I august besøkte jeg mitt barndoms paradis og mine fine besteforeldre. Jeg startet også forberedelsene på flyttingen til England, jeg kjøpte meg endelig nytt kamera, og jeg startet som vikar på Bunnpris.

Jeg fikk endelig kjøpt meg ny mac i september, etter at den gamle led drukningsdøden. Jeg besøkte de fineste menneskene jeg kjenner i Bergen, og Veronica, Rebekka og jeg flyttet til England. Der bosatte vi oss i Fred Bertine, og hele september var sterkt preget av turer til Ikea, svenske kjøttboller, shopping og kos. Bursdagen min ble feiret på TGI Fridays, og jeg kom meg gjennom mine aller første skoledager på Southampton Solent University.

I oktober startet skolen for alvor, og jeg fikk merke hvor vanskelig det er å bli kjent med nye mennesker når alle kjenner hverandre fra før av. Heldigvis ble jeg kjent med noen av de fineste, så da var alt greit. Jeg så Bradley fra S Club 7, jeg fikk merke på kroppen at livet i England byr på mye alkohol og uteliv, jeg hadde besøk av verdens fineste Karen, og jeg fikk øynene opp for å bli sminket av profesjonelle. 

November ble preget av mye motgang. Jeg forelsket meg i musikken til One Direction, jeg besøkte London og Wembley med nye og spennende mennesker, jeg viste dere neglelakksamlingen min, spiste norsk ost, og jeg delte ønskelisten for 2011 med dere. Dere kan lese hele oppsummeringen for november her.

Desember kan dere lese om her. 

En tanke om “Goodbye 2011

Legg igjen en kommentar

