Bøker! <3

favorittbok i barndommen:

Jeg var veldig glad i mange bøker. Likte serien om Den Vesle Vampyren av Angela Sommer-Bodenburg, Heksene av Roald Dahl, Historien om Helen Keller, Harry Potter, bøkene om Sofie og Kathrine av Grete Haagenrud osv..hva leser du nå?
Akkurat nå leser jeg Sagaen om Isfolket, Galgeblomsten, av Margit Sandemo.dårlig bokvane:
Jeg kan finne på å lese tre-fire bøker på en gang.

hva har du for tiden lånt fra biblioteket?
Ettersom jeg bare har en brøkdel av alle bøkene om Isfolket, har jeg lånt bok nummer 16 til 31 tror jeg det er, pluss at jeg har Harry Potter and the Chamber of Secrets. (Lillesøster har rotet bort boken min..)

verste boka du har lest i år:
Jeg kommer ikke på noen dårlige bøker jeg har lest. Må vel være innholdsfortegnelsen i etikkboken min?

beste boka du har lest i år:
Må jeg nevne bare en?

Det nærmeste jeg kom bilder av bøker..
kan du lese på bussen?
Jepp! Flott måte å få tiden til å gå med.hva er din favorittplass å lese på?
Senga med masse gode og store puter bak ryggen.
hva tenker du om å låne bort bøker?
Det har jeg ingen vansker med å gjøre.lager du eselører i bøkene dine?
Da jeg var yngre gjorde jeg det, men nå går det i bokmerker av det oppfinnsomme slaget. Om det er en liten konvolutt, en kvittering eller en tråd, varierer ut fra hva jeg finner når jeg skal legge fra meg boken.skriver du noen gang i bøkenes marg?
Nope.

hvilket språk foretrekker du å lese på?
Engelsk eller norsk. Helst engelsk, synes det er mer spennende av en eller annen grunn.

hva får deg til å elske en bok?
Det kan være så utrolig mye. Alt fra måten den er skrevet på, til hvordan rollefigurene blir framstilt. Er det en karakter i boken jeg kjenner meg veldig igjen i, kan jeg elske boken ufattelig mye. Om det så bare er en liten biperson.

hva inspirerer deg til å anbefale en bok?
Vel først og fremst må det være en god bok. Og ellers kommer det helt an på personen jeg eventuelt skal anbefale boken til. Enkelte bøker ville jeg aldri funnet på å anbefale til bestevenninnen min for eksempel.

favorittsjanger:
Jeg er veldig glad i kjærlighetsromaner.

sjanger du leser sjeldent (men skulle ønske du leste mer av):
Det meste egentlig. Jeg føler jeg leser for lite av alt.

favorittbiografi:
Kommer ikke på en i farta. Lenge siden sist jeg leste en biografi.

har du noen gang lest en selvhjelpsbok?
Nei, men det kommer vel en dag det og.

stjålet fra Carina, som har stjålet den fra anna som har stjålet den fra et annet sted.

Om Linn

23 år gammel jente fra Hammerfest. Bor for tiden i Southampton hvor jeg studerer sportsjournalistikk.
Dette innlegget ble publisert i Uncategorized og merket med , . Bokmerk permalenken.

5 svar til Bøker! <3

  1. Monica Iren sier:

    Sagaen om Isfolket e bare råbra, da :) har ikke kommet mæ t å lese de to oppfølgerserian, men d må æ få gjort snart..:)

  2. Malin sier:

    Åh, elsker å lese bøker! Husker da jeg var liten og slukte harry potter, den lille vampyren, nancy drew og alle roald dalh bøkene.. Nå fortiden er det mest kjærlighetkiosk litteratur, men finnes jo mye bra der også da! :-D

Legg igjen en kommentar

