Helen Keller

Historien om Helen Keller har fascinert meg i utrolig mange år, og jeg har lest den mange ganger.

Jeg har nylig sett filmen The Miracle Worker, fra 1962, og til tross for at jeg ble utrolig skuffet for at filmen kun dekket begynnelsen av historien, så ble jeg usedvanlig fascinert av den også. Historien er bemerkelsesverdig, og jeg vil virkelig anbefale alle å enten lese selvbiografien hennes, eller å se filmen. Det er uansett en utrolig rørende og god historie:

Helen Keller ble alvorlig syk da hun var 19 måneder gammel. Da feberen og sykdommen endelig ga seg, viste det seg at hun var blitt både døv og blind. Historien om Helen Keller handler i korte trekk om veien ut av mørket. Om hvordan Helen gikk fra å ikke kunne kommunisere med andre mennesker, til å bli en suksessfull kvinne som både skrev bøker, var politisk aktiv, og var en inspirasjon og en frontkjemper for døve og blinde verden over.

Jeg sitter nå og søker rundt på nett etter fortsettelsen i filmversjon. Jeg vet allerede hvordan historien er, men jeg har utrolig lyst til å få sett den på film også. Jeg mener å si jeg har sett den for mange år siden. Problemet er bare at jeg ikke klarer å huske hvor gammel den filmen var.

Men hvis det er den filmen jeg tror det er, så heter den Helen Keller: The Miracle Continues. Og i så tilfelle har jeg et problem. Jeg finner den ingen steder. Ingen vil la meg laste den ned, ingen vil la meg kjøpe den, og ingen vil la meg leie den.

Jeg har kontaktet CDON, men om de i det hele tatt gidder svare på spørsmålene mine er jeg temmelig usikker på.

Er det noen som vet hvordan man eventuelt kan få tak i denne filmen?

2 comments

  1. marte · april 4, 2011

    Den ser og høres veldig bra ut :D Bra skrevet!

    Nei, jeg har ikke peiling :)

  2. Kine Nordahl Kleiven · april 4, 2011

    Så utrolig søtt. Helen Keller var min absolutte favorittbok da jeg var liten. Står alltid tilgjengelig i bokhyllen.

Legg igjen en kommentar

