En annerledes jul

Selv om jeg av og til ofte opplever å være syk i julen, har jeg aldri opplevd å være sengeliggende store deler av julaften før nå.

Jeg våknet grytidlig og fikk ikke sove mer, så jeg prøvde meg på en kjapp dusj for å se om dette kanskje kunne hjelpe på formen. Det gjorde det altså ikke. Jeg switchet litt på TV-en, og lot tiden gå. Etter hvert så jeg Jul på Månetoppen, før jeg bestemte meg for å gjøre et nytt forsøk på å sove. Jeg sovnet og våknet ikke før mamma vekket meg for julefrokosten.

Etter frokost var planen å se Tre Nøtter til Askepott. Jeg fikk kanskje med meg tre minutter før jeg ble kjempedårlig og bare lå på sofaen uten å klare noe som helst. Kunne knapt puste og ble beordret i seng. Våknet ikke før mamma ropte på meg og sa ifra om at snart var middagen servert. Da var klokken nesten fem.

Formen var ikke nevneverdig bedre, men jeg hoppet i fintøyet og kastet på meg litt maling for å se litt mindre syk ut. Det hjalp for utseendet sin skyld. Innvendig følte jeg meg ikke bra.

Middagen var kjempegod og jeg hostet litt mindre etter å ha drukket litt vann, formen ble også litt bedre av febernedsettende tabletter, så jeg holdt ut også etter middagen.

Mamma skulle på nattevakt i natt, så vi startet gaveåpningen litt tidligere enn vanlig. Jeg fikk kjempemange fine gaver! Utrolig fornøyd med årets «fangst». (Det kommer sikkert bilder etter hvert..)

Nå sitter jeg her i sofaen og gruer meg til å prøve å sove, selv om jeg er stuptrøtt. Jeg er tett i nesen og jeg har ikke telling på hvor mange ganger jeg har måttet ty til nesespray iløpet av dagen. Derfor er jeg litt skeptisk til hvor godt jeg får sove i natt..

Håpet er i alle fall at formen skal være bedre i morgen.

En tanke om “En annerledes jul

Legg igjen en kommentar

